۱۶ دی ۱۳۸۷، ۱۰:۲۴

فرهنگ و هنر مطبوعات در مهر /

تصویر عاشورا در سینمای ایران

تصویر عاشورا در سینمای ایران

تصویر عاشورا در سینمای ایران، بهترین سکانس‌های عاشورایی سینمای ایران و افتتاح سوگواره پوسترهای عاشورایی عناوین برجسته صفحه فرهنگ و هنر مطبوعات امروز دوشنبه 16 دی‌ماه 87 هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، "ایران" در صفحه فرهنگ و هنر می‌پردازد به رد پای حماسه عاشورا در سینمای ایران و اهمیت ایده‌های درخشان. حرف‌های وزیر ارشاد درباره گسترش تعامل میان مردم و هنرمندان، خلق آثار تجسمی با موضوع عاشورا و غزه، پخش نجواهای عاشورایی مجیدی از شبکه‌های سیما، آرت اکسپو آماده بازدید مقام‌های دولتی، بهترین سکانس‌های عاشورایی سینمای ایران، 12 نمایش خارجی در جشنواره تئاتر فجر، "پرنده خارزار" بر روی صحنه تئاتر و اخبار کوتاه در صفحه پایانی آمده است.

"جام‌جم" در صفحه رسانه می‌پردازد به گزارش فیلم‌های تلویزیون در ایام سوگواری امام حسین (ع)، نگاهی به مستند "اربعین" ناصر تقوایی، فیلم‌های تلویزیونی در ترازوی جشنواره فجر و اخبار کوتاه. تأملی درباره عکس‌های عاشورایی و کارکردهای آن در جامعه امروز در صفحه تجسمی، سیری بر تأثیرپذیری سینما و تلویزیون از واقعه کربلا، نگاهی به فیلم‌های "لرزش زندگی" و "دیدار" در صفحه رادیو و تلویزیون و ادای دین هنرمندان عاشورایی با عکس و پوستر و معرفی برنامه‌های امروز شبکه‌های سیما در صفحه فرهنگ و هنر کار را تمام می‌کند.

"همشهری" در صفحه تجسمی می‌پردازد به نگاهی به برگزاری دومین آرت اکسپو و چند حاشیه اصلی و برنامه نگارخانه‌ها. تصویر عاشورا در سینمای ایران، چرایی تکرار نشدن "روز واقعه" در سینمای ایران و یادداشتی بر فیلم "سهم گمشده" در صفحه سینما، گفتگو با سیدعظیم موسوی سرپرست بخش تعزیه آیین‌های عاشورایی، نگاهی به آثار تصویری دینی، آسیب‌شناسی و چند یادداشت در صفحه تلویزیون و پایان آرت اکسپوی تهران، افتتاح سوگواره پوسترهای عاشورایی، گشایش نگارخانه ملت و اخباری کوتاه از غفاری، افخمی، ابوطالب، اینانلو و تقوایی در صفحه ادب و هنر منعکس شده است.

"وطن امروز" در صفحه فرهنگ و هنر می‌پردازد به گفتگو با داود فتحعلی‌بیگی، بهترین سکانس‌های عاشورایی سینما از نگاه 40 سینماگر و اخبار کوتاه. بررسی آثار عاشورایی در گفتگو با سینماگران، گپی با پرویز شیخ‌طادی کارگردان سینما و تلویزیون، معرفی و نقد منابع عاشورا، "او" در کانون فیلم انجمن منتقدان و اخبار کوتاه در صفحه پایانی مورد توجه قرار گرفته است.

"خورشید" در صفحه فرهنگ و هنر می‌پردازد به گفتگو با رضا برجی، گپی با مهدی زنگنه شاعر و مداح اهل بیت و یادداشتی از وی، تحول ادبیات داستانی ایران زیر سایه انقلاب، معرفی برگزیدگان جشنواره داستان انقلاب، همراهی ژان ژنه با مادران و کودکان فلسطینی و اخبار کوتاه. چند یادداشت و معرفی محمدعلی اینانلو به عنوان چهره روز در صفحه پایانی آمده است.

"فرهنگ آشتی" در صفحه اول می‌پردازد به گزارشی از عزاداری در ایام محرم، آسیب‌شناسی روند عرضه زودهنگام آثار سینمایی در شبکه ویدئویی و یادداشت. کم‌توجهی به موسیقی مذهبی ایران و اخبار کوتاه در صفحه اطلاع‌رسانی و پخش مستند "اربعین" از تلویزیون، فیلم‌های سیما در ایام عزاداری، جدول فروش فیلم‌ها و اخبار کوتاه در صفحه سینما و تلویزیون، گفتگو با مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری و گپی با مصطفی شایسته و حسین فرحبخش در صفحه سینما، نگاهی به نمایش "مانیفست چو" در صفحه تئاتر و چند یادداشت در صفحه پایانی منعکس شده است.

"اعتماد ملی" در صفحه هنر می‌پردازد به گفتگو با بهروز غریب‌پور نویسنده و کارگردان و طراح اپرای عاشورا، بازتاب کمرنگ عاشورا در سینمای مطلوب دولت نهم و نگاهی به کتاب زمینه‌های اجتماعی تعزیه و تئاتر در ایران. مرور رویدادهای فرهنگ و هنر جهان، مشخص شدن میهمانان بخش خارجی جشنواره تئاتر فجر، پخش مستندهای عاشورایی تقوایی و مجیدی، تجلیل از نگارگر عصر عاشورا، سکانس‌های عاشورایی به انتخاب 40 سینماگر، روایت 10 هنرمند از روز دهم و گپی با مسعود اطیابی در صفحه ادب و هنر مورد توجه قرار گرفته است.

"اعتماد" در صفحه پایانی می‌پردازد به پرفروش‌ترین‌های سال 2008، بازدید وزیر ارشاد و معاونانش از نمایشگاه رسمی تهران، حرف‌های معاونت سینمایی درباره پروژه "عصر روز دهم"، مراسم بزرگداشت فرهنگ عاشورا در خانه هنرمندان، "سیم آخر" در پایان راه، یادداشتی در حاشیه توقیف روزنامه "کارگزاران" و اخبار کوتاه.

"حیات نو" در صفحه پایانی می‌پردازد به نگاهی به برنامه‌های هنری در محرم امسال، آماده شدن فیلم‌ها برای حضور در جشنواره فجر، حمایت هنرمندان از مردم بی‌دفاع غزه، دیدار خاتمی و فرشچیان و انتخاب شان پن به عنوان بازیگر برگزیده منتقدان آمریکایی.

"جوان" در صفحه پایانی می‌پردازد به خلاصه شدن سرمایه عاشورایی سینمای ایران به "روز واقعه"، مستند جدید ابوطالب، برپایی نمایشگاه مقاومت غزه، فیلم ضد اسرائیلی بهترین فیلم سال 2008، عملی شدن خرید دولتی آثار هنری، حضور 12 کشور در جشنواره تئاتر فجر، فیلم‌های تلویزیون در ایام سوگواری، روی خط فرهنگ و اخبار کوتاه.

کد خبر 812199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha